Start z rozumem

Nauka to pokarm dla rozumu

Top 5 czynności, które stając się codzienną rutyną polepszą działanie Twojego mózgu i umysłu:

1. Nauka nowych umiejętności

Uczenie się nowych rzeczy zdecydowanie pomaga wzmocnić połączenia w mózgu. Poza tym, nauka nowych umiejętności jest bardzo interesująca, dodatkowo to rozwój sam w sobie.

Czy jest coś, czego zawsze chciałeś się nauczyć? Może chciałbyś się dowiedzieć, jak naprawić swój samochód, skorzystać z konkretnego programu komputerowego lub jeździć konno? Masz teraz jeszcze jeden dobry powód, aby nauczyć się nowej umiejętności.

2. Powiększanie zasobu słownictwa

Bogate słownictwo definiuje oczytanych ludzi, polepsza umiejętność komunikacji i wyrażania samego siebie. Czy wiesz, że możesz zamienić szybką lekcję słownictwa w stymulującą grę mózgową?

Badania pokazują, że o wiele regionów mózgu jest zaangażowanych w zadania związane ze słownictwem, szczególnie w obszarach, które są ważne dla przetwarzania wzrokowego i słuchowego.

Aby przetestować tę teorię, spróbuj tej metody na naukę nowych słów:

  • Trzymaj notatnik przy sobie, zawsze gdy czytasz.
  • Zapisz jedno nieznane słowo, a następnie spójrz na definicję.
  • Spróbuj użyć tego słowa pięć razy następnego dnia.

3. Stymulacja wszystkich swoich zmysłów

Niedawno przeprowadzone badania sugerują, że wykorzystanie wszystkich zmysłów może pomóc polepszyć działanie mózgu.

Aby dać swoim zmysłom i mózgowi szanse na trening, spróbuj wykonywać czynności, które jednocześnie angażują jak najwięcej zmysłów. Możesz spróbować ugotować swoją ulubioną potrawę, odwiedzić teatr lub pójść na koncert lub możesz pójść nowej restauracji, skupiając się na zapachu, dotykaniu, degustacji i rejestrowaniu otoczenia w tym samym czasie.

4. Łamigłówki

Gry logiczne angażują wiele zdolności poznawczych, poprawiają koncentrację i umiejętność logicznego myślenia. To świetny sposób na wyzwanie i ćwiczenie dla Twojego mózgu.

5. Unikanie rutyny

Staraj się nie przyzwyczajać do wykonywania podobnych czynności każdego dnia. Zamiast tego, bądź gotów wypróbować nowe sposoby robienia tych samych rzeczy.

Na przykład wybierz inną trasę dojazdu do pracy każdego tygodnia lub wypróbuj inny środek transportu, np. jazdę na rowerze. Twój mózg może skorzystać na tej prostej zmianie, a Ty możesz być zaskoczony tym, jak łatwo jest poprawić zdolności myślowe i koncetracje.